Back from Houston Quilt Market 2013 (Part 2)☆ ヒューストンキルトマーケットご報告(第2弾)


Amazing creations by Gina Martin's Sewing Box collection for Moda

Hello everyone and Happy November!  This will be my second post about my recent trip to Houston Quilt Market.  Click here for my first post. The Market lasted for three days, and I was there only for a day and a half (I had to be home to take care of our kids), but I sure took tons of beautiful images of handmade creations and inspirational individuals I met at the show.  I will warn you that this will be another photo heavy post again... but hope you bear with me!

皆さんこんにちは。今日も前回に引き続き、先週末に参加したヒューストンキルトマーケットについて第2弾レポートさせて下さいね。前回の記事はこちらから。→☆
 
キルトマーケットは、土、日、月、と実質3日間に渡って開催されましたが、私自身は開催日2日目の途中でロサンゼルスへの帰路につきました。(子供の学校が月曜日から始まったため)。そんな中でもたくさんの写真を撮影し、素晴らしいクリエイターの方々にお目にかかることができました。




Emma Jean Jansen's Nine Birds quilt.  You know how much I love little birds... Love, love, love this!

まずはこちらのキルトからご紹介させてくださいね。このキルト、小鳥モチーフが大好きな私にはたまりません~。




From Amy Butler's new Hapi collection. So exotic and striking!

有名デザイナーAmy Butlerさんの新しいコレクションから、バッグのサンプル展示です。




One of a kind Polaroid dress from RJR Fabrics.

ポラロイドカメラをモチーフにした子供服を発見!




From Art Gallery Fabrics booth. Love how they covered the wall with fabrics on embroidery hoops.

生地を刺繍枠に入れて壁一面に飾っていたのが印象的なブースです。





Carolyn Friedlander's booth decorated with her nature inspired Botanics collection.

Botanicsという、植物をテーマにしたファブリックコレクション。




Fascinating display at the Birch Fabrics booth.

生地メーカーBirch Fabricsの楽しいディスプレイ。


Kate Spain's amazing Never-Give-Up-On-Your-Dreams quilt.

デザイナー・ケイトスペインさんのNever-Give-Up-On-Your-Dreams(夢を諦めないで) キルト。



I spotted this cutey at Blend Fabrics booth...

こんなに可愛いクマの女の子を見かけました。



Another adorable creature found at Blend Fabrics!

・・・おしゃれなワンちゃんも。




At Leah Duncan's booth with beautiful Leah herself.

新進デザイナーのリアダンカンさんです。ご本人のブースにて。



And guess who I'm with here?! Yes, it's Jeni Baker of In Color Order at her gorgeous booth! As you may recall, she was one of the friendly participants of my recent blog hop, and I was so delighted to finally meet her at the Market! Yay!

上の写真は今回初めて ファブリックデザイナーのJeni さんとお会いしたときに撮影したものです。Jeni さんはこの夏、私の著書が発売されたときにはブログツアーに参加して下さり、本の販売促進に協力して下さった恩人なのです。写真はJeniさんご自身のブースにて。ブログツアーについてはこちらから→☆




Raincheck quilt by designer Camille Roskelley. Isn't this pretty??

こんなに可愛い傘のキルトを見逃すことはできませんよね^^ 作品は著者でデザイナーの カミル・ロスケリーさんのものです。



Very sweet designer Camille herself at her booth.

カミルさんご自身も、制作されるキルトと同様に可愛らしい方でした。



Designer and author Lotta Jansdotter with her new Mormor and Sylvia collection for Windham fabrics. I have adored Lotta's work for a long long time and I was so thrilled to meet her!

こちらは日本でも人気のデザイナー、ロッタ・ヤンスドッターさん。私は長年彼女がデザインされる北欧ふうの作品のファンで、著書も何冊か持っています。本や雑誌でお見かけするままの、ピュアで素敵な方でした!



Designer Lily Gonzales-Creed at her booth with her fun fabric collections, Ninjas Don't Sweat and Fun to Fork.  Thanks Lily for the samples fabrics!!

新進デザイナーのリリー・ゴンザレス・クリードさん。リリーさんは楽しい忍者柄のファブリックをデザインされていて、ご本人も明るくて楽しい方でした♪



Designer Vanessa Christenson at her colorful booth. Take a look at her huge and awesome sewing machine quilt!!

こちらは人気のデザイナー、バネッサ・クリステンソンさんです。彼女のブースに飾ってあった巨大なミシンモチーフのキルトには、私も含めて皆さん釘付けでしたよ!



Jinzenji Yoshiko's beautifully quilted banner at Yuwa booth.

日本の有輪商店さんのブースには、デザイナー秦泉寺由子さんのキルトが掲げられていました。



Brilliant bags made by designer and author, Sara Lawson of Sew Sweetness.

こちらは、著者でデザイナーのサラ・ローソンさんがデザインされた素晴らしいバッグの数々です。




As an author myself, I did my first book signing at Houston Quilt Market.  Yet I lined up at other authors' book signing events while I was there. Boy that was fun! lol  Above are the delightfully inspiring signed books that I got at book signings. 


今回、私はヒューストンでは著者の一人としてサイン会をさせていただきましたが、実は今回のショー開催中には他の著者の方々のサイン会にも一人の読者としてサイン会の行列に並ばせていただきました。完全にミーハー気分丸出しですが(笑)、私などとは違って皆さん有名な著者の方々なのでお目にかかれてとても楽しかったのです。上の三冊のサイン本を今回はゲットできました♪



I even took a pic with author Lindsay Wilkes, or the blogger behind The Cottage Mama.  I had been a follower of her blog for a long time so you can imagine how I was excited to see her at the Market!

その中の著者のお一人、リンジー・ウィルケスさん。彼女は The Cottage Mama という有名ブロガーさんなので今回一緒に写真を撮らせてもらって感激でした♪

* * * * *

Phew! Thanks everyone, for following along with me with this long post.  I usually don't post my own pictures on my blog posts, and I will promise that this post will be an exception! (Sorry folks!) 

Thanks again for stopping by and enjoy your crafty moments!!

というわけで今回も随分長くなってしまい失礼しました!こんなに自分の写真をたくさん掲載するのはこれで最後にしますのでどうかお許しを・・・。

では今日もお立ち寄り下さりありがとうございます。これから年末にかけて皆さんもお忙しい時期に突入するかと思いますが、こんな時ほど手芸をする時間を大切にしたいですね♪

***Love, Amy***


2 comments:

Sarah said...

Looks like you had a great time. I would love to go to the quilt market one day.

Unknown said...

初めての出展どうでしたか?楽しかったようですね。たくさんのデザイナーの方たちや作品に出会って、ますます、意欲がわくでしょう。
私もいつか行ってみたいです。

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails